Astra Sport Bets

Astra Sport Bets - Pariuri Sportive de calitate

Bet365

Pulsul financiar al consumatorului abia se aude

este jumatate dintre romani cred ca situatia financiara a familiei lor este mai precara decat acum an, dar un sfert sunt optimisti pentru viitor: ei cred ca situatia financiata a familiei va fi putin mai buna sau mult mai buna intr-un an de acum incolo.
Ziarul Financiar prezint
a astazi in extenso o parte dintre datele studiului "Barometrul de incredere al consumatorului" realizat de catre compania de cercetari de piata GfK Romania si dat marti publicitatii. Din cele 23 grafice prezentate au fost alese opt, care se refera mai mult situatia financiara a respondentilor. Din agregarea datelor se obtine un indice de incredere al consumatorului. Acesta a fost -7 in octombrie, usor mai jos fata de aprilie.
Pozitia in teritoriu negativ a indicelui este reflectata de fapt de intrebarile privind situatia financiara.
Esantionul de 1000 de persoane a raspuns in fiecare luna la 12 intrebari, care au sondat situatia financiara a gospodariei, situatia generala a economiei, evolutia preturilor de consum, evolutia ratei somajului, cumpararea de bunuri de folosinta indelungata, economiile populatiei si situatia financiara a populatiei din punct de vedere al economiilor.
Privind retrospectiv, romanii cred ca traiesc mai rau decat in urma cu un an decat cred bulgarii, cehii sau polonezii. Situatia prezinta insa un paradox, in sensul ca romanii sunt pe de o parte cei mai multi care spun ca situatia este putin mai buna, insa sunt si cei mai multi care spun ca situatia este mult mai proasta. Cehii sunt insa cei mai constanti, peste jumatate din respondenti spunand ca situatia lor financiala este la fel cu cea din urma cu un an.
In ceea ce priveste evolutia viitoare a propriei situatii financiare parerile romanilor sunt impartite. Aproape un sfert dintre romani spun ca situatia lor financiara va fi mai buna anul viitor, in timp ce peste 30% percep negativ viitorul lor financiar. Dintre est europeni, cei mai optimisti sunt cehii. Aproape jumatate dintre ei vad la fel situatia lor financiara de peste un an, iar 17% cred ca o sa le fie mai bine.
Aproape jumatate dintre cehi reusesc sa economiseasca luna de luna cate ceva, in timp de o mai bine de 20% dintre romani sunt indatorati. Situatia din Bulgaria este cea mai apropiata de cea din Cehia, aproape treisferturi dintre bulgari declarand ca reusesc sa isi acopere luna de luna cheltuielile curente, procentul celor care traiesc din datorii fiind la jumatate fata de cel din Romania.
Speranta romanilor pentru o situatia financiara mai buna in urmatorul an a avut o evolutie oscilanta pe ansamblul acestui an. Astfel, daca in ianuarie 30% credeau ca le va fi mai rau in acest an si 29% credeau ca le va fi mai bine, in octombrie valorile au fost aproape aceleasi, dupa ce in iulie, ecartul dintre pesimisti si optimisti a fost de aproape 20% in favoarea pesimistilor.
Daca anul trecut diferenta dintre romanii care vedeau o situatie economica mai rea si cei care vedeau viitorul in roz era de aproximativ 10%, in acest an, mai ales in a doua jumatate, pesimismul a cuprins aproape 60% din romani, adica de peste 4 ori mai mult decat cei care vedeau un viitor mai bun.
Frica romanilor fata de cresterea preturilor s-a domolit in ultimul an, procentul celor care cred ca preturile sunt mai mari ajungand de la 91% la inceputul anului la 80% in octombrie. Cu toate acestea valorile sunt mult mai slabe decat in urma cu un an si jumatate cand doar 60% dintre romani apreciau o cresetere a preturilor fata de perioada anterioara de un an.
In ultimele sase luni, cei care cred ca situatia lor financiara va fi mai buna a crescut de la 15% la 18%, concomitent cu o scadere a "pesimistilor" de la 55% la 48%. Pe ansamblul ultimului an tendinta este de scadere a pesimistilor si de crestere a optimistilor.
Concluzia este ca Barometrul de incredere a consumatorilor din Romania arata in continuare vreme rea. Valoare de -7 inseamna ca majoritatea romanilor cred ca situatia lor financiara va fi si mai proasta decat pana acum, ca nu vor putea sa economiseasca bani in urmatorul an si ca sunt pesimisti cu privire la starea generala a economiei din Romania.
Indicele de incredere al consumatorilor este unul dintre cei mai importanti indicatori din tarile dezvoltate. Pe baza lui se fac prognoze guvernamentale, ale companiilor care vand bunuri de larg consum sau ale bancilor.