Astra Sport Bets

Astra Sport Bets - Pariuri Sportive de calitate

Bet365

"Schimbarea la faţă" a Gării Baia Mare?

Pentru majoritatea dintre noi, o gară sau o călătorie cu trenul poate deveni o "aventură" de-a dreptul coşmarescă, deoarece condiţiile oferite de transportul feroviar au rămas aceleaşi ca pe vremea răposatului sau chiar mai rău.

Limbajul, de multe ori agresiv, al angajaţilor CFR, jegul din gară şi din tren, cerşetorii care colindă zilnic fiecare compartiment şi mirosul insuportabil te fac să renunţi repede sau să iei orice alt mijloc de transport.
Staţiile mijloacelor de transport în comun sunt cele mai populate, prin urmare sunt şi zonele cu cei mai mulţi microbi. Condiţiile pe care omul de rând le îndură într-o călătorie cu trenul sunt inimaginabile - miros insuportabil de dejecţii, venit dintr-un loc infect numit "WC", ferestre murdare, uşi care nu se închid, banchete unsuroase şi scorojite, cutiuţe de gunoi arhipline etc. Mai dai şi de ţigăncile cu puradei în braţe ce colindă fiecare vagon, cu mâna întinsă, şi care lasă în urmă un miros înecăcios. Mai mult, unii călători susţin că anumiţi conductori de tren iau şi şpagă când se iveşte ocazia. Cunoscând situaţia, şeful staţiei din Gara CFR Baia Mare, Eugen Fărcăşan, a refuzat să ofere orice explicaţii.
"Sunaţi la Bucureşti, iar cei de acolo vor şti să vă spună câte femei de serviciu îşi fac treaba în trenurile care opresc în Baia Mare", a spus, lapidar, acesta.

• Femeile de la "Informaţii" te trimit la plimbare... cu autobuzul

În timp ce condiţiile de călătorie cu trenul sunt jalnice, angajaţii CFR care ar trebui să se ocupe de întreţinerea vagoanelor preferă să se rezeme în mături sau să savureze câte o cafeluţă. Ce contează că nimeni nu se interesează să repare uşile care de multă vreme nu mai stau la locul lor ori geamurile care nu se mai pot închide? "Dacă nu eşti mulţumit de condiţii, poţi să pleci. Ia autobuzu’, îi vedea atunci câte ore îţi trebe să ajungi!" - se răsteşte una dintre angajatele CFR de la "Informaţii".

• Culcuşul boschetarilor

Unele vagoane ale trenurilor personale devin - în timpul staţionării - "culcuşuri" pentru boschetarii din gară.
"Noaptea, boschetarii se urcă în vagoane şi... cine ştie ce fac acolo?! E plin de prezervative aruncate. Ţi-e mai mare jena să treci prin astfel de locuri", spune Daniela R., care circulă frecvent cu trenul.
"Chiar mă întreb, oare poţi face hepatită de la trenul ăsta? Unde-i sanepidu’, mama lor, că le-aş da foc la trenurile astea. După o asemenea călătorie, ţi se face o scârbă de nu-ţi mai vine să urci în vreun tren. Pe deasupra, mai umblă şi cerşetori şi nici nu mai ştii pe unde să îţi ascunzi nasul ori... portofelul", se plânge o altă călătoare.
Trist este că ajungi la concluzia că dai bani - şi nu puţini - pentru un disconfort de câteva ore bune ori nopţi.

• Peste 360 miliarde pentru investiţii

Toate acestea vor deveni însă istorie sau cel puţin asta susţin autorităţile locale. Gara Baia Mare ar trebui modernizată din temelii, în decurs de trei ani, pe banii Uniunii Europene.
Primăria Baia Mare a eliberat, în decurs de doar opt zile, autorizaţia de construcţie pentru obiectivul privind modernizarea staţiei CFR Baia Mare. Primarul Cristian Anghel a anunţat că, din documentaţia de depusă la Primărie, valoarea declarată a proiectului de modernizare a Gării CFR Baia Mare se cifrează la 363 miliarde lei vechi, echivalentul a aproximativ 8,4 milioane euro. Lucrările ar putea demara chiar în această toamnă, în condiţiile în care în autorizaţia de construcţie se prevede obligativitatea începerii investiţiei în decurs de 12 luni de la data emiterii documentului.

• Planuri măreţe... pe hârtie

"Eurogara" realizată prin Programul Phare privind asistenţa tehnică pentru reabilitarea staţiilor de cale ferată din România arată bine... pe hârtie. Rămâne de văzut dacă lucrările pentru modernizarea transportului feroviar vor începe din această toamnă, aşa cum stipulează proiectul. În plus, de o "schimbare la faţă" ar trebui să beneficieze şi personalul Gării Baia Mare. Mentalităţile comuniste încă se păstrează, fapt reclamat de mai mulţi băimăreni.
"Când oi vedea, oi crede. Ştiţi vorba aia: «lupu-şi schimbă păru’...»? Degeaba or băga bani aci dacă oaminii tăt aşe să poartă. Îi vorba de cum eşti crescut. Dacă lumea a mai mere cu naşu’, nu s-a schimba nimica în veci", spune Petre F., din Baia Mare.

• O licitaţie fără participanţi

Potrivit proiectului, noua Gară CFR Baia Mare va avea pasaj subteran şi lifturi la peroane pentru persoanele cu handicap, spaţii comerciale în interior, precum şi o serie de birouri şi spaţii cu destinaţie specială. Municipalitatea băimăreană nu va contribui cu niciun leu la modernizarea staţiei CFR Baia Mare, toţi banii provenind din fonduri europene nerambursabile. În schimb, Primăria îşi propune să elaboreze un Plan de Urbanism Zonal (PUZ) pentru zona respectivă, din care să facă parte şi viitoarea "eurogară". Acest demers a mai existat în planurile autorităţilor locale, însă la licitaţiile adecvate organizate de Primăria Baia Mare nu s-a prezentat nicio firmă de arhitectură şi design. Cristian Anghel speră ca de data asta să se adjudece licitaţia şi să se poată elabora un PUZ relevant pentru zona Gării Baia Mare.

Blog Archive

Scoruri Fotbal In Direct: "Schimbarea la faţă" a Gării Baia Mare?
Scoruri Fotbal In Direct: "Schimbarea la faţă" a Gării Baia Mare?
Scoruri Fotbal In Direct: "Schimbarea la faţă" a Gării Baia Mare?
Scoruri Fotbal In Direct: "Schimbarea la faţă" a Gării Baia Mare?